ציוד טניס למתחילים ולמקצוענים - איך בוחרים?

ההבדלים שצריך לדעת לפני שבוחרים

"הספורט הלבן" הלא הוא הטניס, נחשב לאחד מסוגי הספורט הפופולריים והמהנים ביותר כיום. יש לא מעט מגרשי טניס ברחבי הארץ, שם ערוכים לקבל משתתפים מכל הרמות – מתחילים ועד מקצועיים. יש מי שבוחר להעביר את זמנו שם כחלק מאטרקציה יומית, ואילו יש מי שנוכח שם על בסיס שבועי או יומי, כחלק מספורט שהוא מתמיד בו. כך או כך, כל אדם שהוא חייב להצטייד בציוד טניס בטרם המשחק. ציוד טניס בסיסי הוא מחבט וכדור טניס, בלעדיהם לא ניתן לקיים משחק לעולם, ונוסף עליהם ישנם פריטים שנועדו להקל על חוויית המשתתף ולהפוך אותה לנעימה ולרעננה יותר. 

ההבדל בין ציוד טניס למתחילים ולמקצוענים הוא איכות הציוד. ניתן להקביל זאת לרכיבה על אופניים – רוכבים מתחילים רוכשים אופניים סטנדרטיים ומתחילים בגילוי הפונקציות והשליטה בו, ואילו רוכבים מקצועניים הולכים ומשתדרגים באופניים ייחודיות ככל שהם משפרים את הביצועים שלהם. ההבדלים מתבטאים כמובן באיכות המוצרים, במשקלם וכן במחיר שלהם. בין הפריטים השונים שנכללים בציוד טניס ניתן למצוא מחבט, סופגי ומגני זיעה למיניהם, תיק טניס, תיק למחבט טניס וכו'. גם אתם תוכלו להיווכח, שככל שתנכחו יותר במגרש המקצועי, והספורט הזה יתפוס נפח משמעותי מהחיים  שלכם, כך יהיה לכם הדחף לרכוש יותר ציוד ולשדרג את הציוד שכבר קיים.  על כל אחד מפריטי הציוד אנו נפרט לכם כאן, כך שתדעו מהם הדברים הנחוצים לשחקן טניס מן השורה.

תוכן עניינים

סופג זיעה לראש וליד

אימון טניס עצים, שגובה מאיתנו מאמץ פיזי, מלווה בהרבה זיעה שנפלטת מאזורים שונים בגוף. מגרשי הטניס ממוקמים לרוב באוויר הפתוח, והמשחק מתנהל תחת קרניה של השמש. כדי שהמשחק לא יוכרע עקב תנאי מזג אוויר שגורמים לכם להרגיש מזיעים ולא נינוחים, כדאי לרכוש סופג זיעה לראש וליד. סופגי הזיעה סופחים אליהם את ההפרשות הנוזליות של הזיעה, וכך שומרים עליכם רעננים ולא נוטפים זיעה. המצח הוא הראשון להתמלא באגלי זיעה קטנטנים, אשר נוטפים לעתים לאזור העיניים ומפריעים למשתתף, וסופג זיעה לראש נועד לספוג אותם עוד לפני שהם מתחילים לטפטף. סופגי הזיעה לידיים מיועדים למחות איתם זיעה שנידפת מחלקים אחרים בגוף שאינם הראש.

סופג זיעה ליד

מכורח העובדה שהיד היא איבר נייד, ויכולה להגיע לכל מקום בגוף, סופג הזיעה ממוקם עליה. היא מהווה פריט חיוני בציוד הטניס הכולל, משום שחייבים לתת מענה לבעיית הזיעה שהמשחק מעורר. סופג הזיעה עשוי מחומרים שביכולתם לספוח אליהם את אגלי הזיעה ואת הריחות שמלווים בהם, כך שלאחר שמוחים איתם את הזיעה, משיבים לגוף תחושה חלקית של רעננות וניקיון. ישנן לא מעט חברות שמייצרות כיום סופג זיעה ליד, אולם כאשר פונים לרכוש אחד, חשוב לוודא שהוא עשוי מחומרים איכותיים, שהמחיר שלו סביר וכן שהוא מיועד בין היתר לספוג זיעה במהלך משחק טניס. כאמור מדובר במשחק המעורר פעילות עצימה ומתקיים תחת שטח פתוח, כך שההתאמה חשובה.

סופג זיעה למשחק טניס

מגן זיעה

מעבר להיבטי הנוחות, למגן זיעה יש יתרונות גופניים נרחבים, המשפיעים על ההיגיינה הגופנית ועל ההתפשטות הוויראלית של חיידקים בגוף. כאשר נעזרים במגן זיעה, יכולים לשמור על ההיגיינה במידה רבה על ידי סילוק ריכוזי החיידקים, וכתוצאה מכך למנוע את התרבותם על העור.. מה שיוצר את הריח המבאיש של הזיעה הוא התרבותם, וכאשר נעזרים במגן זיעה יכולים למגר את זה משמעותית. ההמלצות המשלימות שמסייעות בצמצום תופעת הזיעה בגוף עד כמה שניתן, הן לבוש בגדים בעלי בד "נושם" עשויי 100 אחוז כותנה, וכן שימוש תדיר בסבונים אנטי בקטריאליים שמסייעים בהפחתת כמות החיידקים שרובצים על העור. כל זמן שמשתמשים במגני זיעה, יכולים להרגיש נינוחים ולהתאמן בכיף. 

תיק טניס

כיום, כל חברה מקצועית שמייצרת ומשווקת ציוד לטניס, מייצרת בהתאמה מגוון סוגים של תיקי טניס. ישנם מספר סוגים שונים של תיקי טניס:

  • תיק גב – נראה לכאורה כמו תיק גב סטנדרטי, אולם ההבדל הוא שבתיק גב טניס מידת התכולה מותאמת למידותיו של מחבט אחד או שניים. תיקי הגב הגדולים יכולים להכיל מחבטי טניס בשלמותם, ואילו התיקים הקטנים יותר מיועדים לאחסון החלק העגול של המחבט, בעוד הידית מבצבצת החוצה. 
  • תיק לחפצים – תיק שצורתו מלבנית ומוארכת. בתיק זה ניתן לאחסן את כל ציוד הטניס, כולל המחבטים. לעתים המחבטים מבצבצים מעט החוצה מפאת צורת התיק והגודל שלו. 
  • טרולי – הטרולי הוא תיק נישא שנע על גלגלים, וצורתו דומה לשל מזוודה. התיק הזה מסייע במיוחד לשחקני טניס שמבצעים נסיעות ארוכות טווח, למשל תחרויות טניס שמתקיימות בחו"ל.
  • תיק ייעודי לתחרויות – מדובר בתיק גדול מהממוצע, בו אפשר לאחסן מחבטים יחד עם ציוד נוסף, וגם איתו נוהגים לנסוע לתחרויות ברחבי העולם.

כל אחד מהתיקים מסווג לרמות שונות של גודל ואיכות: הסוג ראשון הוא 'רמה פשוטה', ומתייחס לתיקים שעשויים מחומרים פשוטים וזולים. סוג זה מתאים בייחוד למתחילים.

הידעת אנחנו מפעילים חוג טניס לכל הרמות, ולכל הגלאים: 

לילדים? לחצו חוג טניס לילדים

לבוגרים? לחצו חוג טניס למבוגרים

הסוג השני הוא 'רמה בינונית', שמאופיין בחומרי גלם ורוכסנים ברמה גבוהה, ומחירו בינוני. הסגנון השלישי והאחרון הוא 'רמה גבוהה', המאופיין בחומרים העמידים והחזקים ביותר, כולל תא תרמי. בו משתמשים השחקנים המקצועיים. 

ציוד לטניס - תיק טניס

תיק למחבט טניס

תיק למחבט טניס הינו תיק שייעודי למחבטים. מדובר בסוג הנפוץ ביותר מבין תיקי הטניס, ומי שמרבים להשתמש בו הם שחקני טניס מקצועיים. התיקים הללו יכולים להגיע בגדלים שונים, כך שכל אחד יכול להכיל בתוכו מספר אחר של מחבטים. המינימום הוא תיק בעל תא אחד, בו נוכל לאחסן עד 3 מחבטים לכל היותר. התיקים הגדולים והמקצועיים, אשר מיועדים לקבוצות ולאנשים שנוסעים רבות ומקיימים תחרויות מקומיות או בינלאומיות, עשויים להכיל בין 12 ל – 15 מחבטים בו זמנית. תיק למחבט טניס הוא אחד מפריטי הציוד החשובים והחיוניים ביותר למשתתף פעיל במשחקים, שכן כדי לשמור על איכות המחבט ולא לפגום באיכותו במהלך הנשיאה שלו, יש להצטייד במעטפת יציבה ורחבה.

איזה יותר מתאים עבורי - תיק טניס וילסון או תיק טניס בבולט?

כפי שכבר הזכרנו לפני כן, תיקי הטניס מסווגים לשימושים שונים, לקבוצות שונות ולצרכים שונים. לכן, כאשר יש שיקולים הנוגעים לזהות התיק הנבחר,

יש לבחון מספר פרמטרים:

איכות התיק – בדקו עד כמה התיק עשוי מחומרים עמידים וחזקים, כאלו שמותאמים לשאת את מספר המחבטים שאתם מתכננים לאחסן בפנים, יחד עם הציוד הנוסף שלכם. ככל שאתם שחקנים מתקדמים ומקצועיים יותר, כך סביר שתרצו לבחור בתיק עמיד וחזק יותר שיכיל את כל הציוד שלכם.

מחיר – עבור רבים, אחד השיקולים המכריעים בבחירת ציוד טניס על כל פריטיו הוא המחיר. לא כל תיק יקר הוא בהכרח הטוב מכולם, וההפך. לכן, גם אם מצאתם את התיק שנראה לכם שהוא עשוי להתאים לכם, ודאו שהמחיר שלו אכן שווה את זה. אפשר לעשות זאת בעזרת השוואת מחירים אינטרנטיים, או להשוות בין התיקים עצמם כאשר אתם נמצאים בחנות טניס

תכולה – שאלו את עצמכם מהי כמות התכולה הנדרשת עבורכם, וכך תוכלו לבחור את זה שעונה על הצרכים שלכם מהמבחינה הזו. אם אתם מתאמנים כקבוצה או כמשפחה למשל, תצטרכו לבחור בתיק בעל תכולה רבה.

לעוד מידע על החברות בלינקים הבאים: 

ציוד טניס מקצועי שכולל תיק ומחבט

לסיכום – ציוד הטניס שמשדרג כל אימון או משחק

כשם שניתן לראות, ציוד טניס משדרג משמעותית כל אימון או משחק. ככל שמבצעים בחירות מושכלות, כך יכולים ליהנות ממשחק טניס איכותי יותר. דאגו לקנות קודם כל את ציוד הטניס הבסיסי, שיאפשר לכם לקיים משחק כיאה, ולאחר מכן נסו להבין תוך כדי תנועה אילו פריטים ינעימו לכם את המשחק, ויהפכו אותו לנוח ויעיל יותר עבורכם.

רוצים ללמוד עוד על ציוד טניס? הנה עוד מספר עמודים שכתבנו עבורכם:

ללמוד עוד על טניס? הנה עוד מספר עמודים שכתבנו עבורכם:

אימון טניס ילדים

אהבת ?

אנחנו נוכל לשפר את ביצועי המשחק שלך

אימוני טניס אישי החל מרמת מתחילים ועד רמה תחרותית.

במסגרת האימונים ניתן דגש משמעותי לחינוך לערכים,יכולת התמדה,משמעת עצמית – במקביל לשיפור יכולות הגופניות שלך בתחום הטניס. 

אם הגעתם עד לפה הרווחתם! לסרטונים על טכניקות: צפו באחד מהסרטונים. מבטיח לכם שזה יהיה אינפורמטיבי ומעניין 

שיעור אישי בטניס עם אלוף ישראל

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה ?
שלום :)
נשמח לעזור גם בווטסאפ
דילוג לתוכן